Gå til sidens indhold

Fredericia Gymnasium

Byens Gymnasium
  • Om os
    • Om os
    • Grundoplysninger
    • Kalender
    • Ansatte
    • Bestyrelse
      • Referater fra bestyrelsesmøder
    • Værdier
    • Studie- og ordensregler
    • Persondatapolitik
    • Vision FG 2023
    • Vedtægter
    • Nøgletal
    • Kvalitet
    • Elevtrivsel
    • FG – en god arbejdsplads
    • Frederica Gymnasiums historie
    • Bygningerne
    • Antimobbestrategi
  • HF
    • HF
    • HF Fagpakker
      • HF Force
        • Optagelse HF
        • Valgfag HF
        • Hvad kan jeg blive på HF?
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
        • Overbygning på HF?
      • HF-Life
        • Optagelse HF
        • Valgfag HF
        • Hvad kan jeg blive på HF?
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
        • Overbygning på HF?
      • HF Art
        • Optagelse HF
        • Valgfag HF
        • Hvad kan jeg blive på HF?
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
        • Overbygning på HF?
      • HF Tech
        • Optagelse HF
        • Valgfag HF
        • Hvad kan jeg blive på HF?
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
        • Overbygning på HF?
    • Valgfag HF
    • Idræt og de praktisk musiske fag på HF
      • Idræt C på HF
      • Billedkunst C på HF
      • Dramatik på HF
      • Design & Arkitektur C på HF
      • Mediefag C hf
      • Musik C på HF
    • Optagelse HF
    • Overbygning på HF?
    • HF Enkeltfag
    • Vejledning og støtte
    • Studiemiljøet på FG
    • Læreplaner og uddannelsesmål HF
  • STX
    • STX
    • Studieretninger
      • Science 1
        • Profilen på Science 1
        • Valgfag på Science 1
        • Hvad kan jeg blive på Science 1?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Science 2
        • Profilen på Science 2
        • Valgfag på Science 2
        • Hvad kan jeg blive på Science 2?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Biotek
        • Profilen på Biotek?
        • Valgfag på Biotek
        • Hvad kan jeg blive på Biotek?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Sundhedslinjen
        • Profilen på Sundhedslinjen
        • Valgfag på Sundhedslinjen
        • Hvad kan jeg blive på Sundhedslinjen?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den samfundsøkonomiske
        • Profilen på Den samfundsøkonomiske?
        • Valgfag på Den samfundsøkonomiske
        • Hvad kan jeg blive på Den samfundsøkonomiske?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den internationale
        • Profilen på Den Internationale
        • Valgfag på Den internationale
        • Hvad kan jeg blive på Den internationale?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Europalinjen – Tysk
        • Profilen på Europalinjen – Tysk?
        • Valgfag på Europalinjen – Tysk
        • Hvad kan jeg blive på Europalinjen – tysk?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Europalinjen – Fransk
        • Profilen på europalinjen – Fransk?
        • Valgfag på Europalinjen – Fransk
        • Hvad kan jeg blive på Europalinjen – fransk?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den Tresproglige
        • Profilen på Den tresproglige?
        • Valgfag på Den tresproglige
        • Hvad kan jeg blive på Den tresproglige?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den Klassiske
        • Profilen på Den Klassiske
        • Valgfag på Den klassiske
        • Hvad kan jeg blive på Den klassiske?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den musik-sproglige
        • Profilen på Den musik-sproglige
        • Valgfag på Den musik-sproglige
        • Hvad kan jeg blive på Den musik-sproglige?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den musik-matematiske
        • Profilen på Den musik-matematiske
        • Valgfag på Den musik-matematiske
        • Hvad kan jeg blive på Den musik-matematiske?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
    • Optagelse STX
    • Valgfag STX
    • 2. fremmedsprog
      • Fransk
      • Spansk
      • Tysk
    • De kunstneriske fag
      • Billedkunst C stx
      • Design & Arkitektur C på stx
      • Drama C stx
      • Mediefag C stx
      • Musik C stx
    • Vejledning og støtte
    • Studiemiljøet på FG
    • Læreplaner og uddannelsesmål på STX
  • Elev på FG
    • Kommende elev
    • Administration
    • SU
    • Vejledning og støtte
      • Studievejledning FG
      • Særlig støtte
      • Til ordblinde
      • Studievalg
      • Læse- og matematikvejledning
    • Fraværshåndtering
    • Videncenter og bogkælder
    • Studiecafé
    • Talentarbejde
    • Studierejser og ekskursioner
    • Frivillig undervisning
    • Fitnessrummet
    • FG frivillighedsbevis
    • Studiemiljøet på FG
    • Musical
    • Skolebal – lanciers
    • Elevorganisationer
      • Elevråd
      • SERMO
      • CoffeeHouse
      • Vox populis
      • FG Ingeniør
      • FG Musikfestival
      • FG Auxilium
      • LAN FG
      • Caféen
      • Musikkens venner/lyden af onsdag
      • Volley ab core
    • Eksamensorientering
    • Deltagerbetaling
    • Jubilar
  • FG Fokus
    • FG Fokus
    • Skriftlighed og studiemetroerne
    • FG-Alumne
    • FG og det interkulturelle
    • FG – en tysk profilskole
    • FG på Svalbard
    • Det rullende gymnasium
    • Arlette Andersens Frihedspris
    • FG og det lokale
    • FG og eliteidræt
  • AKTUELT
    • Arlette Andersens Frihedspris 2023
    • Naturvidenskabsfestival
    • Videnskabsklub
    • SOL
    • Eksamen 2022
  • L
  • studiemetro
  • L
  • studiemetro

Vedtægter for Fredericia Gymnasium

Kapitel 1: Navn, hjemsted og formål

§ 1. Fredericia Gymnasium er en selvejende institution inden for den offentlige forvaltning med hjemsted i Fredericia Kommune, Region Syddanmark, og omfattet af lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse m.v. Institutionens CVR-nummer er 29551103.

§ 2. Institutionen er oprettet den 1. januar 2007 ved Fredericia Amtsgymnasium og HF-kursus overgang fra at være en amtskommunal institution til en selvejende institution som led i kommunalreformen.

§ 3. Institutionens formål er i overensstemmelse med dens udbudsgodkendelser og lovgivningen at udbyde gymnasiale uddannelser. Institutionens aktuelle udbud af uddannelser omfatter stx, det 2-årige hf og enkeltfags hf.fg-logo

Stk. 2. Institutionen kan i tilknytning til uddannelserne, jf. stk. 1, gennemføre indtægtsdækket virksomhed i overensstemmelse med budgetvejledningens regler herom og de regler herom, som er fastsat af undervisningsministeren.

Kapitel 2: Bestyrelsens sammensætning

§ 4. Institutionen ledes af en bestyrelse på 7 medlemmer med stemmeret. Desuden har bestyrelsen to medlemmer uden stemmeret. Medlemmer med stemmeret skal være myndige.

Stk. 2. Bestyrelsen sammensættes således:

1) 5 udefrakommende medlemmer:

1 medlem udpeget af Syddansk Universitet.

1 skoleleder fra distriktsskolerne i Fredericia Kommune udpeget af Skolelederne, Fredericia Afdeling.

1 medlem, der udpeges af kommunalbestyrelserne i regionen i forening.

2 medlemmer, der udpeges af bestyrelsen. Udpegningen skal tilgodese, at de udefrakommende medlemmer samlet opfylder kravene i § 5.

2) 1 medlem med stemmeret og 1 medlem uden stemmeret, der udpeges af elevrådet blandt deltagere i uddannelse ved institutionen. Elevrådet tager ved udpegningen stilling til, hvilket medlem, som er fyldt 18 år, der har stemmeret.

3) 1 medlem med stemmeret og 1 medlem uden stemmeret, der udpeges af og blandt institutionens medarbejdere. Medarbejderne tager ved udpegningen stilling til, hvilket medlem der har stemmeret.

Stk. 3. Bestyrelsen bør have en ligelig sammensætning af kvinder og mænd.

Stk. 4. Medarbejdere og deltagere i uddannelse ved institutionen kan ikke efter stk. 2, nr. 1, udpeges som udefrakommende medlemmer af bestyrelsen.

Stk. 5. Institutionens leder, jf. § 15, der er bestyrelsens sekretær, deltager i bestyrelsesmøderne uden stemmeret.

§ 5. Blandt de udefrakommende medlemmer, jf. § 4, stk. 2, nr. 1, skal der være medlemmer, der har erfaring fra erhvervsliv, grundskolesektor og den videregående uddannelsessektor.

Stk. 2. De udefrakommende medlemmer udpeges i deres personlige egenskab og skal tilsammen have erfaring med uddannelsesudvikling, kvalitetssikring, ledelse, organisation og økonomi, herunder vurdering af budgetter og regnskaber samt uddannelseskvalitet.

§ 6. Bestyrelsens funktionsperiode er 4 år løbende fra førstkommende 1. maj efter, at valg til kommunalbestyrelser har været afholdt.

Stk. 2. Genudpegning kan finde sted. For medlemmer, der er udpeget ved selvsupplering, kan genudpegning dog kun finde sted én gang. Den nytiltrådte bestyrelse skal have foretaget udpegning af medlemmerne, der udpeges ved selvsupplering, senest en måned inde i den nye funktionsperiode.

Stk. 3. Hvis et medlem ikke længere opfylder betingelserne for at være medlem, jf. § 17 i lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse m.v., skal medlemmet udtræde af bestyrelsen øjeblikkeligt. Den udpegningsberettigede skal hurtigst muligt udpege et nyt medlem for den resterende del af funktionsperioden.

Stk. 4. Hvis en medarbejder eller deltager i uddannelse ved institutionen ikke længere opfylder betingelserne for at blive udpeget som medlem af bestyrelsen, ophører medlemskabet øjeblikkeligt. Den udpegningsberettigede skal hurtigst muligt udpege et nyt medlem for den resterende del af funktionsperioden.

 

Kapitel 3: Bestyrelsens opgaver og ansvar

§ 7. Bestyrelsen har den overordnede ledelse af institutionen.

Stk. 2. Bestyrelsen fastlægger institutionens målsætning og strategi for uddannelserne og tilknyttede aktiviteter på kort og på langt sigt samt godkender budget og regnskab.

Stk. 3. Bestyrelsen udarbejder institutionens vedtægt.

§ 8. Bestyrelsen er over for undervisningsministeren ansvarlig for institutionens drift, herunder for forvaltningen af de statslige tilskud.

Stk. 2. Bestyrelsesmedlemmerne hæfter ikke personligt for institutionens økonomiske forpligtelser. For bestyrelsens medlemmer gælder dansk rets almindelige erstatningsregler.

§ 9. Bestyrelsen skal forvalte institutionens midler, så de blive til størst mulig gavn for institutionens formål. Inden for dette formål og under de vilkår, der er fastlagt i lovgivningen eller i medfør af denne, disponerer bestyrelsen frit ved anvendelse af de statslige tilskud og øvrige indtægter under ét.

Stk. 2. Institutionens midler anbringes med undtagelse af nødvendig kassebeholdning efter bestemmelserne i § 21, stk. 3 og 4, i lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse m.v.

Stk. 3. Alle værdipapirer tilhørende institutionen skal være noteret i institutionens navn.

§ 10. Bestyrelsen ansætter og afskediger institutionens leder. Institutionens øvrige personale ansættes og afskediges af bestyrelsen efter indstilling fra lederen jf. dog § 14, 7) stk. 3.

Stk. 2. Bestyrelsen skal følge de af finansministeren fastsatte eller aftalte bestemmelser om løn- og ansættelsesvilkår, herunder om pensionsforhold, for det personale, der er ansat ved institutionen.

§ 11. Bestyrelsen udpeger institutionens interne revisor og foretager revisorskift under iagttagelse af § 42, stk. 3, 2. pkt., og § 43 i lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse m.v.

Stk. 2. Bestyrelsen underretter Undervisningsministeriet og rigsrevisor om den udpegede interne revisor og om skift af intern revisor.

 

Kapitel 4: Bestyrelsens arbejde

§ 12. Bestyrelsen vælger blandt de udefrakommende medlemmer, jf. § 4, stk. 2, nr. 1, sin formand.

Stk. 2. Formanden indkalder til og leder bestyrelsens møder. Der afholdes mindst 4 møder årligt. Møde skal endvidere afholdes, når mindst 2 bestyrelsesmedlemmer fremsætter krav herom.

Stk. 3. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af de stemmeberettigede medlemmer er til stede. Afgørelser træffes ved simpel stemmeflerhed, jf. dog stk. 4. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.

Stk. 4. Til beslutning om ændring af vedtægten, om køb, salg eller pantsætning af fast ejendom og om sammenlægning eller spaltning kræves, at mindst 2/3 af samtlige stemmeberettigede bestyrelsesmedlemmer stemmer herfor.

Stk. 5. Bestyrelsens beslutninger optages i et referat, der underskrives af samtlige bestyrelsesmedlemmer. Et bestyrelsesmedlem, der ikke er enig i bestyrelsens beslutning, har ret til at få sin mening ført til referat.

Stk. 6. Bestyrelsens mødemateriale, herunder dagsordener og referater, skal gøres offentligt tilgængelige. Sager, dokumenter eller oplysninger, der er omfattet af forvaltningslovens bestemmelser om tavshedspligt, må dog ikke offentliggøres. Alle personsager og sager, hvori indgår oplysninger om kontraktforhandlinger med private eller tilsvarende forhandlinger med offentlige samarbejdspartnere, kan undtages for offentliggørelsen, hvis det på grund af sagens beskaffenhed eller omstændighederne i øvrigt findes nødvendigt.

§ 13. Der kan ydes bestyrelsens medlemmer et særskilt vederlag efter de af Undervisningsministeriet fastsatte regler herom.

Stk. 2. Bestyrelsesmedlemmernes rejseudgifter og øvrige udgifter i forbindelse med hvervet afholdes af institutionen efter reglerne om godtgørelse af udgifter ved tjenesterejser i staten.

§ 14. Bestyrelsen fastsætter en forretningsorden for sit virke. Forretningsordenen skal som minimum fastlægge:

1) Retningslinjer for arbejdsdelingen mellem på den ene side bestyrelsen og på den anden side institutionens leder, herunder med angivelse af mulighed for at delegere.

2) Procedurer for stillingtagen til institutionens administration, herunder regnskabsfunktionen, den interne kontrol, it, organisering og budgettering, som institutionens løn- og personalepolitik.

3) Procedure for fremskaffelse af oplysninger, der er nødvendige for opfyldelse af bestyrelsens opgaver samt for bestyrelsens drøftelser om bestyrelsens kompetenceprofil.

4) Procedure for opfølgning af planer, interne og eksterne evalueringer, rapporter om institutionens uddannelsesresultater, budgetter, rapporter om institutionens likviditet, aktivitetsudvikling, finansieringsforhold, pengestrømme m.v.

5) Procedure for indhold af revisionsprotokol m.v.

6) Procedure for gennemgang af perioderegnskaber og lignende i løbet af regnskabsåret og herunder vurdering af budgettet og afvigelser herfra.

7) Procedure for fremskaffelse af det nødvendige grundlag for revision.

Stk. 2. Hvis bestyrelsen nedsætter et forretningsudvalg, skal rammerne for dets nedsættelse, sammensætning og funktion fastlægges i forretningsordenen. Forretningsudvalget kan ikke tillægges beslutningskompetence i spørgsmål, der henhører under bestyrelsens kompetence.

Stk. 3. Bestyrelsen kan bemyndige lederen til i et nærmere fastlagt omfang og under bestyrelsens ansvar at udøve de beføjelser, der er tillagt bestyrelsen, medmindre der er tale om konkrete handlepligter og lignende for bestyrelsen.

 

Kapitel 5: Institutionens daglige ledelse

§ 15. Institutionens leder har den daglige ledelse af institutionen og er ansvarlig for virksomheden over for bestyrelsen.

Stk. 2. Lederen skal efter retningslinjer fastsat af bestyrelsen årligt til bestyrelsens afgive forslag om det årlige budget og planlægningen af institutionens uddannelser og tilknyttede aktiviteter.

 

Kapitel 6: Tegningsret

§ 16. Institutionen tegnes af bestyrelsens formand og institutionens leder i forening.

 

Kapitel 7: Regnskab og revision

§ 17. Institutionens regnskabsår er finansåret.

Stk. 2. Institutionens regnskaber revideres af Rigsrevisionen i henhold til § 2, stk. 1, i lov om revisionen af statens regnskaber m.m. Undervisningsministeren og rigsrevisor kan i henhold til § 9 i lov om revisionen af statens regnskaber m.m. aftale, at revisionsopgaver varetages i et nærmere fastlagt samarbejde mellem Rigsrevisionen og den i § 11 nævnte interne revisor.

Stk. 3. Ved regnskabsårets afslutning udarbejder institutionen i overensstemmelse med regler fastsat af undervisningsministeren en årsrapport. Institutionens regnskabsføring skal følge de regler, der er fastsat af undervisningsministeren, og en regnskabsinstruks godkendt af bestyrelsen.

Stk. 4. Årsrapporten underskrives af samtlige bestyrelsesmedlemmer og af institutionens leder. I forbindelse med indsendelse af årsrapporten skal bestyrelsesmedlemmerne afgive en erklæring på tro og love om, at de opfylder betingelserne for at være medlem af bestyrelsen, jf. § 17 i lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse m.v.

 

Kapitel 8: Formue og nedlæggelse

§ 18. Beslutning om nedlæggelse af institutionen træffes af undervisningsministeren, jf. § 5, stk. 1, i lov om institutioner for almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse m.v.

Stk. 2. Ved institutionens nedlæggelse forestås likvidationen af et likvidationsudvalg på 3 medlemmer, der udpeges af bestyrelsen. Institutionens bestyrelse fungerer, indtil likvidationsudvalget er nedsat.  

§ 19. Nettoformuen, opgjort på likvidationstidspunktet, tilfalder statskassen, jf. § 5, stk. 3, i lov om institutioner for § 19.almengymnasiale uddannelser og almen voksenuddannelse m.v.

 

Kapitel 9: Ikrafttrædelse mv.

§ 20. Denne vedtægt træder i kraft den 1. oktober 2013.

Stk. 2. Det påhviler bestyrelsen til enhver tid at ajourføre institutionens aktuelle udbud, jf.§ 3

 

Således vedtaget på bestyrelsesmødet den 26.9.13

_____________________________________

                 Jane Findahl (formand)

_____________________________________

                  Per Chr. Andersen

_____________________________________

                    Lene Weldum

 

_____________________________________     

                     Børge Norup

_____________________________________

                 Børge Munk Povlsen

_____________________________________

                    Jens Jørn Mahler

____________________________________

                     Morten Mikkelsen

Lærerne år 1902: Stående: Oversergent Hansen, adj.Poulsen, adj. Mørk, rektor Koch, adj. Sarøe,
adj. Mørch, adj. Møller. Siddende: adj. Sørensen, frk. Røgind, frk.Heiberg, frk. Bech og adj. Fønss

 I 1808 opførtes en latinskole i Danmarksgade. Den nuværende Trinitatis sognegård. Latinskoleeksamen gav adgang til universiteterne. Latinskolen er i brug til man i 1939 opfører et helt nyt gymnasium ved 6. julivej til en pris af 1 mil. kroner.

Rektor Bloch udgav sammen med sin efterfølger som skolebestyrer i Fredericia J. M. Secher Haandbog i den græske og romerske Mythologi, 1882 (2. udg. 1889).

  • Kom og se nærmere

    HF-fagpakker

    På Fredericia Gymnasium kan du vælge mellem fire HF-fagpakker. Ved at vælge en fagpakke, der indeholder de fag, du interesserer dig for, får du mulighed for at fordybe dig i de emner, der klæder dig bedst på til din videregående professions- eller erhvervsuddannelse.

    Læs mere

Invitation til dimission

Fredericia Gymnasium inviterer dimittender og deres familier til dimission

Torsdag d. 22. juni, kl. 15.30 

Arrangementet foregår i gymnasiets hal, hvor der vil være  taler, underholdning og udlevering af eksamensbeviser.

Efter dimissionen (ca. kl. 17.15) byder skolen på en lille anretning i kantinen, hvor elever og pårørende kan sige farvel til hinanden og lærerne.

Der er ingen begrænsning på antallet af gæster pr. elev. Vi stiller 1200 stole op!

Vel mødt

 

Følg os på de Sociale Medier

​ ​ ​ ​ ​

@fredericiagym Instagram

Hey FGere. Undervisningsministeriet har bedt os om Hey FGere. Undervisningsministeriet har bedt os om at række ud til jer og det gør vi da gerne 🤗  VIVE* foretager nemlig netop nu en spørgeskemaundersøgelse om mangfoldighed og om, hvordan det er at være ung i dag. TJEK din Digital Post og se, om du er udtrukket til at deltage. 📧

*VIVE – Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd
Fra alle os til alle jer: Årets afgangsvideo til Fra alle os til alle jer: Årets afgangsvideo til årgang 2023🤩 Tak for den dejligste fest i går!!
Årets hyggeligste fest er i fuld gang 🧡✨✨ Årets hyggeligste fest er i fuld gang 🧡✨✨

#afgangselever2023
Som afslutning på et miniforløb i fysik om progr Som afslutning på et miniforløb i fysik om programmering har 1.c bygget deres egne Lego-robotter og sat dem til at kæmpe mod hinanden 🤖🏆

#lego #legorobotics #legoprogramming #fysik #fredericia #fredericiagymnasium
I hallens dybe stillero har man som eksamensvagt t I hallens dybe stillero har man som eksamensvagt tid til at kigge op og tælle hvor mange bolde der egentlig sidder fast i loftet. 🏐⚽️🏀 
Svaret er mange. 
I dag står den på skriftlig engelsk, spansk, fysik og tysk. 
God skrivelyst og HELD og LYKKE til alle!
Eksamensudtrækket var som altid en rutschebanetur Eksamensudtrækket var som altid en rutschebanetur i følelser! 🥲😆 Mest jubel, heldigvis! 🥳
SIDSTE SKOLEDAG🤩 Tak for en fantastisk dag, al SIDSTE SKOLEDAG🤩 
Tak for en fantastisk dag, allesammen! I er skønne! 🧡 

Mange flere fotos på FB…
Sidste skoledag på FG for 3k, som i dag begravede Sidste skoledag på FG for 3k, som i dag begravede en tidskapsel med alle deres minder fra gymnasietiden🥹
Vi ses samme sted igen den 27.maj 2033!!😘

Følg med

Fredericia Gymnasium - Nørrebrogade 88 - 7000 Fredericia
Følg os på: ​ ​ ​ ​ ​
  • Om os
    • Om os
    • Grundoplysninger
    • Kalender
    • Ansatte
    • Bestyrelse
      • Referater fra bestyrelsesmøder
    • Værdier
    • Studie- og ordensregler
    • Persondatapolitik
    • Vision FG 2023
    • Vedtægter
    • Nøgletal
    • Kvalitet
    • Elevtrivsel
    • FG – en god arbejdsplads
    • Frederica Gymnasiums historie
    • Bygningerne
    • Antimobbestrategi
  • HF
    • HF
    • HF Fagpakker
      • HF Force
        • Optagelse HF
        • Valgfag HF
        • Hvad kan jeg blive på HF?
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
        • Overbygning på HF?
      • HF-Life
        • Optagelse HF
        • Valgfag HF
        • Hvad kan jeg blive på HF?
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
        • Overbygning på HF?
      • HF Art
        • Optagelse HF
        • Valgfag HF
        • Hvad kan jeg blive på HF?
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
        • Overbygning på HF?
      • HF Tech
        • Optagelse HF
        • Valgfag HF
        • Hvad kan jeg blive på HF?
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
        • Overbygning på HF?
    • Valgfag HF
    • Idræt og de praktisk musiske fag på HF
      • Idræt C på HF
      • Billedkunst C på HF
      • Dramatik på HF
      • Design & Arkitektur C på HF
      • Mediefag C hf
      • Musik C på HF
    • Optagelse HF
    • Overbygning på HF?
    • HF Enkeltfag
    • Vejledning og støtte
    • Studiemiljøet på FG
    • Læreplaner og uddannelsesmål HF
  • STX
    • STX
    • Studieretninger
      • Science 1
        • Profilen på Science 1
        • Valgfag på Science 1
        • Hvad kan jeg blive på Science 1?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Science 2
        • Profilen på Science 2
        • Valgfag på Science 2
        • Hvad kan jeg blive på Science 2?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Biotek
        • Profilen på Biotek?
        • Valgfag på Biotek
        • Hvad kan jeg blive på Biotek?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Sundhedslinjen
        • Profilen på Sundhedslinjen
        • Valgfag på Sundhedslinjen
        • Hvad kan jeg blive på Sundhedslinjen?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den samfundsøkonomiske
        • Profilen på Den samfundsøkonomiske?
        • Valgfag på Den samfundsøkonomiske
        • Hvad kan jeg blive på Den samfundsøkonomiske?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den internationale
        • Profilen på Den Internationale
        • Valgfag på Den internationale
        • Hvad kan jeg blive på Den internationale?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Europalinjen – Tysk
        • Profilen på Europalinjen – Tysk?
        • Valgfag på Europalinjen – Tysk
        • Hvad kan jeg blive på Europalinjen – tysk?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Europalinjen – Fransk
        • Profilen på europalinjen – Fransk?
        • Valgfag på Europalinjen – Fransk
        • Hvad kan jeg blive på Europalinjen – fransk?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den Tresproglige
        • Profilen på Den tresproglige?
        • Valgfag på Den tresproglige
        • Hvad kan jeg blive på Den tresproglige?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den Klassiske
        • Profilen på Den Klassiske
        • Valgfag på Den klassiske
        • Hvad kan jeg blive på Den klassiske?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den musik-sproglige
        • Profilen på Den musik-sproglige
        • Valgfag på Den musik-sproglige
        • Hvad kan jeg blive på Den musik-sproglige?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
      • Den musik-matematiske
        • Profilen på Den musik-matematiske
        • Valgfag på Den musik-matematiske
        • Hvad kan jeg blive på Den musik-matematiske?
        • Optagelse STX
        • Vejledning og støtte
        • Studiemiljøet på FG
    • Optagelse STX
    • Valgfag STX
    • 2. fremmedsprog
      • Fransk
      • Spansk
      • Tysk
    • De kunstneriske fag
      • Billedkunst C stx
      • Design & Arkitektur C på stx
      • Drama C stx
      • Mediefag C stx
      • Musik C stx
    • Vejledning og støtte
    • Studiemiljøet på FG
    • Læreplaner og uddannelsesmål på STX
  • Elev på FG
    • Kommende elev
    • Administration
    • SU
    • Vejledning og støtte
      • Studievejledning FG
      • Særlig støtte
      • Til ordblinde
      • Studievalg
      • Læse- og matematikvejledning
    • Fraværshåndtering
    • Videncenter og bogkælder
    • Studiecafé
    • Talentarbejde
    • Studierejser og ekskursioner
    • Frivillig undervisning
    • Fitnessrummet
    • FG frivillighedsbevis
    • Studiemiljøet på FG
    • Musical
    • Skolebal – lanciers
    • Elevorganisationer
      • Elevråd
      • SERMO
      • CoffeeHouse
      • Vox populis
      • FG Ingeniør
      • FG Musikfestival
      • FG Auxilium
      • LAN FG
      • Caféen
      • Musikkens venner/lyden af onsdag
      • Volley ab core
    • Eksamensorientering
    • Deltagerbetaling
    • Jubilar
  • FG Fokus
    • FG Fokus
    • Skriftlighed og studiemetroerne
    • FG-Alumne
    • FG og det interkulturelle
    • FG – en tysk profilskole
    • FG på Svalbard
    • Det rullende gymnasium
    • Arlette Andersens Frihedspris
    • FG og det lokale
    • FG og eliteidræt
  • AKTUELT
    • Arlette Andersens Frihedspris 2023
    • Naturvidenskabsfestival
    • Videnskabsklub
    • SOL
    • Eksamen 2022
  • L
  • studiemetro
Fredericia Gymnasium · Nørrebrogade 88 · 7000 Fredericia · Tlf.: 7592 0688 · E-mail: adm@fredericia-gym.dk
webdesign af mouret.